+420 603 284 723
  gabriela.noskovaaj@gmail.com
"Nápady a čistě osobní postřehy (nejen) pro začínající angličtináře"

7 nejčastějších chyb lektora


7 NEJČASTĚJŠÍCH CHYB, KTERÝCH SE LEKTOR DOPOUŠTÍ:
 
  • Vede monolog, doslova krade čas, který si studenti zaplatili
  • Rodilý mluvčí: huhňá, mumlá, mluví rychle, zkrátka není mu rozumět. Celá hodina je tím pádem na nic. Stejně jako v případě lektora, který mluví převážně česky. Opět pozbývá výuka význam. Studenti potřebují být dostatečně vystaveni cizí řeci a dovtípit se, což je to nejhlavnější.
  • Nehlídá spravedlivé rozdělení učebního času mezi studenty. Nechá dominantnější jedince, aby se projevovali na úkor ostýchavějších, které je naopak třeba povzbuzovat. Všichni stejnou měrou.
  • Monotónní ubíjející výuka: je třeba, aby se např. v 60ti minutové hodině prostřídaly 3-4 aktivity. Hodina musí „odsejpat“.
  • Zahlcuje studenty papíry a podněty: student potřebuje volnost, prostor k samostatnému vyjádření dle svých schopností a tempa. Méně je více.
  • Určuje obsah a témata, která studenty nezajímají: Lektorství je služba, proto je nezbytné potřebám studentů "sloužit". Stejně jako v jiných odvětvích toto znamená maximálně respektovat individualitu svých klientů (jejich schopnosti, zájmy, přání apod.).
  • Málo chválí a povzbuzuje :(

© www.tipyprolektory.cz 2020 | realizace 3Nicom