+420 603 284 723
  gabriela.noskovaaj@gmail.com
"Nápady a čistě osobní postřehy (nejen) pro začínající angličtináře"

7 nejčastějších chyb lektora


7 NEJČASTĚJŠÍCH CHYB, KTERÝCH SE LEKTOR DOPOUŠTÍ:
 
  • Vede monolog, doslova krade čas, který si studenti zaplatili
  • Rodilý mluvčí: huhňá, mumlá, mluví rychle, zkrátka není mu rozumět. Celá hodina je tím pádem na nic. Stejně jako v případě českého lektora, který mluví převážně česky. V obou případech pozbývá výuka význam.  Studenti se nemohou dovtípit, což je to nejhlavnější.
  • Nehlídá spravedlivé rozdělení učebního časy mezi studenty. Nechá dominantnější jedince, aby se projevovali na úkor ostýchavějších, které je naopak třeba povzbuzovat. Všichni stejnou měrou.
  • Monotónní ubíjející výuka – je třeba, aby se např. v 60ti minutové hodině prostřídaly 3-4 aktivity. Hodina musí „odsejpat“.
  • Zahlcuje studenty papíry a podněty – student potřebuje prostor k samostatnému vyjádření dle svých schopností a tempa. Méně je více.
  • Určuje obsah a témata, která studentům nevyhovují nebo je nezajímají – lektor je tu od toho, aby studentům „sloužil“. To znamená, maximálně respektoval jejich individualitu, zájmy, schopnosti,přání apod.

© www.tipyprolektory.cz 2019 | realizace 3Nicom