+420 603 284 723
  gabriela.noskovaaj@gmail.com
"Nápady a čistě osobní postřehy (nejen) pro začínající angličtináře"

Kartičky, Hry, Skládačky

Kartičky, Hry, Skládačky V posledních letech jsem si díky dětským kurzům „za běhu“ vytvořila tyto kartičky (hraní + upevnění). Třeba Vám také přijdou vhod, nebo jen tak pro inspiraci ... Některé používám (a víceméně vznikly) při výuce dyslektických žáků.

Gramatické OPTION CARDS
Upevnění tvorby otázek: to be, present simple, tázací zájmena (4 -5 třída ZŠ)
Obsah materiálu: 4 aktivity většinou typu „Vytvořte otázky poskládáním správných kartiček“  (celkem 9 stran; pdf)
Activity 1: upevnění základních otázek na JMÉNO A VĚK v osobách čísla jednotného
Activity 2: konsolidace významu LIKE – mít rád, líbit se formou tvorby otázek v osobách čísla jednotného
Activity 3: DO/DOES  v otázce ve dvojím typu cvičení: verze A – Vyber správnou možnost, verze B – doplň správnou kartičku
Activity 4: upevnění tázacích zájmen (Wh- QUESTIONS) –doplň správnou kartičku

Návod: Nejlépe vytisknout na barevný papír, zalaminovat a option cards rozstříhat, aby žáci mohli skládat otázky
Ke stažení zde

Kartičky MATCH CARDS
kartičky k upevnění gramatiky a frází, vhodné ale také jako pexeso (6-8 třída ZŠ)
Obsah materiálu: 3 aktivity typu Vytvoř správné dvojice (celkem 5 stran; pdf)
Activity 1: BASIC QUESTIONS  - průřez základní gramatiky v otázkách 2. osoba č. j. (Are you…?, Were you…?, Do you have…? , Did you have…?, Can you…? atd)
Activity 2: EVERYDAY ENGLISH – ty nejdůležitější fráze pro společenskou konverzaci, které by měli (nejen) žáci ovládat (Těší mě. Není zač. Máš pravdu. Samozřejmě. atd.)
Activity 3: TIME EXPRESSIONS – přehled těch nejběžnějších příslovcí času pro přítomný, budoucí a minulý čas + frekvenční příslovce

Návod: Nejlépe vytisknout na barevný papír, zalaminovat a rozstříhat
Jak je používám:
  1. Vidí to poprvé: rozložím na stůl sloupec s českými výrazy, žáci se snaží najít/tipnout si anglický protějšek
  2. Znají většinu výrazů, ale třeba ještě upevnit: rozložím na stůl výrazem dolů a hrajeme jako pexeso
  3. Znají skoro vše a jen zopakování: formou soutěže, kdo první
  • otáčím kartičky v češtině a čtu výraz, studenti křičí anglický; já zapisuju čárky, kdo byl první
  • každému žákovi dám do ruky sadu kartiček (kartičky čj a aj jsou pomíchané) a kdo první sestaví sloupec se správnými dvojicemi (nalevo sloupec aj a napravo sloupec aj)
 
Ke stažení zde

SKLÁDAČKY past tense regular and irregular verbs
Minulý čas pravidelných a nepravidelných sloves (6. – 7. třída ZŠ)
Obsah materiálu: 5 aktivit (8 stran; pdf )
Activity  1 – DID YOU…? regular verbs (spoj věty)
Activity  2 - I DIDN´T  irregular verbs (spoj věty)
Activity  3 - I DID irregular verbs (doplň správnou Option card)
Activity  4 – I DIDN´T. TOM DID! irregular verbs (doplň správnou Option card)
Activity  5 – I DID IT. TOM DIDN´T! irregular verbs (doplň správnou Option card)
Ke stažení zde

WAS/WERE hungry scared thirsty right
Mít hlad, mít strach atd – POZOR na spojení s „to be“ (6 -7 třída ZŠ)
Ke stažení zde



 

Kartičky, Hry, Skládačky
Kartičky, Hry, Skládačky
© www.tipyprolektory.cz 2019 | realizace 3Nicom